Provoz v oblasti ostravsko-karvinského revíru v roce 1989

Popisovaná oblast je prostor mezi dnešními trati 270,320 a 323, kde je síť tratí a vleček ve správě OKD doprava a.s. V popisované době je vlastnil jejich předůdce OKD národní podnik. Provoz v jednotlivých podnicích provozovali podniky samostatně, přepravy ucelených souprav mezi provozy obstarávaly svými vozidly ČSD. Nejčastější šlo o "čmeláky" 770 a 771, méně pak "sergeje" 781 a zcela výjmečně 742. V popisovaném roce těžba v ostravské dílčí pánvi má posledních několik let před sebou a těží zde jen několik posledních dolů, těžba se soustředí do karvinské dílčí pánve. 

Pouze důl Vítězný Únor (Odra) je napojen přímo na ČSD. Ostatní doly jsou napojeny na síť důlních drah. Síť utváří bývalá trať Košicko-Bohumínské dráhy Bohumín - Orlová - Louky nad Olší, která byla po převedení provozu na dětmarovickou přeložku převedena na vlečku. Původní stanice Orlová, Doubrava a Karviná (dnes Karviná doly) dodnes slouží. Další bývalou tratí s všeobecnou dopravou je úsek Havířov - Prostřední Suchá - Albrechtice. Do Doubravy je napojena Báňská dráha z Ostravy-středu.    Dále tu jsou spojovací úseky Karviná Doly - Prostřední Suchá přes Ústřední závod Karviná  a Karviná Doly - Albrechtice přes důl Československé mládeže. Stanice jsou vybaveny RZZ typu WSSB i  návěstidly. Vyjímky jsou dopravny Orlová a Orlová-Poruba, kde je elektromechanické ZZ.